Hong Kong Island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Tanja Laan - WaarBenJij.nu Hong Kong Island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Tanja Laan - WaarBenJij.nu

Hong Kong Island

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

24 Augustus 2015 | Hong Kong, Hongkong

Hehe, daar ben ik dan hoor met mijn reisverslag! :)
Wat een onwijs mooi afscheidsfeest heb ik gehad, alle leuke en lieve familie en vrienden waren gekomen!! Het was een tuin vol gezelligheid! Me aller liefste zussen hadden een heel mooi filmpje voor me gemaakt, waarin iedereen even een klein berichtje achter had gelaten, voor als ik iedereen enorm ga missen! Heb nog nooit zoveel knuffels gekregen en lieve woordjes van iedereen! Met een gerust hart kon ik weg! :)

Mijn reis begon al gelijk met een heel leuk cadeautje op schiphol. Bij het inchecken werd er gevraagd of ik misschien via London zou willen reizen, ik zou er dan 6 uur langer over doen.. Gelijk zei ik ja, want ik vond het wel chiller om daar in de middag aan te komen! Daarna werd er gezegd dat ik 600 euro voor zou krijgen!!! Toen zei ik natuurlijk volmondig JA :D
Daarna even koffie gedronken met familie en vrienden en het janken kon beginnen :( Afscheid genomen van iedereen en daar liep ik dan in me eentje op schiphol.. Raar idee dat ik ze gewoon een jaar moet missen.. maar ik moest ook wel lachen, want eindelijkkkk ga ik mijn rondreis maken!! Nog even Dyon op schiphol gesproken en daarna gedag gezegd " Fijne reis, tot morgen aan de andere kant van de wereld!!'
Eenmaal in London ging ik even ergens eten, daar zat ik dan samen met mijn gedachten. Beetje mensen kijken, even lekker in me boekje schrijven en hup het vliegtuig in! In het vliegtuig zat er een heel leuk Noors meisje naast me en de reis ging super snel! Met een big smile landen ik in HK, wat een bizarre gedachten is dat zeg! Gelijk was ik verdwaald haha (dit wordt nog wat) Maar al snel kwam er een hele vriendelijke chinees naar me toe die me de weg kon wijzen! Eenmaal bij HK Island moest ik de roltrap vinden, wat een gedoe... liep ik dan hoor bepakt en bezakt in de bloed hitte! Gelukkig had ik het redelijk snel het appartement van Marike gevonden, waar ik een warm welkom kreeg van haar kat! Even opgefrist en hup de stad in. Ik had met Dyon in de stad afgesproken, alleen belde Marike dat ze maar 1 sleutel heeft. Dus samen met Dyon gingen we naar het app. en daar ontmoeten ik dan eindelijk Marike van Beurden! Wat een leuke vrouw, heel spontaan! Even mee gepraat en daarna samen met Dyon opzoek naar andere studenten. Met ze alle even een borrel gedaan in de stad... moest echt wel een paar keer knijpen of het wel echt waar was!!
Dagen daarna ben ik een beetje de stad gaan verkennen, hele mooie plekjes gezien en vooral overal lekker gegeten!! Ik wilde namelijk echt bij de lokale mensen eten.. dus zag ik een klein tentje met plastic gordijnen, hier moest ik zijn dacht ik! Alle spleet ogen keken me maar raar aan.. wtf doet zij hier haha nu wist ik het zeker, ik zit goed :P Ik kon niet eens normaal een glas water bestellen, de bediening snapte er niks van en natuuurlijk is de menu kaart alleen maar met rare chinezen tekens.. Een jongen naast me zat me serieus uit te lachen!! Hij vroeg of ik hulp nodig had, haha uhm JAA! Hij kwam gezellig bij me zitten, samen biertje besteld (had ik ondertussen wel nodig) en hij hielp me een beetje wat ik kon eten! Had echt overheerlijk gegeten, rijst met een kipcurry voor nog geen 5 euro alles bij elkaar..
Donderdag ging ik even langs bij Marike op werk. Ze was op dat moment bezig met het fotograferen van een paar desserts op borden. Leuk om Marike een beetje te leren kennen en haar een klein beetje te helpen. S'middags samen lekker wezen lunchen, heerlijke dumplings!
Helaas had ze verder niet echt veel wat ik van haar werk kon zien.. maar hopelijk kan ze wel een hele goede baan regelen in Melbourne of Sydney!!! Wat natuurlijk ook te gek is voor mij! :D
Vrijdag ging ik met de ferry naar Lantau Island,er zat een meisje ook alleen op de boot en telkens zaten we al een beetje te kijken naar elkaar.. eenmaal op het eiland vroeg ik waar ze vandaan kwam en wat haar plannen waren. Het was een Belgisch meisje en ze had een overstap op HK voor 1 dag en wilde graag de Big Buddha zien. Dus we hebben lekker de hele dag samen rond gekeken en naar Tai o (vissersdorpje) geweest, lekker wezen lunchen en met de kabel baan weer terug naar HK Island, daar s' avonds lekker gegeten en weer gedag gezegd!
Zaterdag ochtend stond ik samen met Marike vroeg op en gingen we de Victorian peak oplopen samen met een vriendin van haar met der hondje. Wat een prachtig uitzicht daarboven!!
Thuis even snel gedouched en daarna had ik afgesproken met een franse jongen om dimsum te eten bij Maxim's! Echt een hele mooie plek om te eten, met karretjes lopen ze langs je tafel en dan kan je overheerlijke dimsum eten! Om 3 uur had ik weer met Marike afgesproken, want we ging samen met een paar vrienden yoga doen op een surfboard.. Jawel in de zee ook haha En het ging me ook nog eens goed af, voor zover ik het kan natuurlijk! ;) Daarna met z'n 6e lekker pizza gegeten, heel gezellig!
Om een uur of 11 ging ik nog een drankje doen met dyon en zijn groepje, maar het was zo mega druk in de stad en toch hou ik er niet van dat je met een groep bent.. iedereen wilde iets anders, werd er gek van en ben lekker naar huis gegaan! :)
Zondag zou ik gaan wakeboarden met Marike, maar dit werd helaas afgezegd vanwegen het weer.. We gingen met haar twee vriendinnen ergens ontbijten en koffie drinken.. Die middag ben ik lekker nog alleen door HK wezen lopen en lekker gelunched met een chinezen kippensoep en lompia's. Jammie!! Daarnanog een paar tempels bezocht!
S' avonds met marike een hapje gegeten en lekker optijd naar bed gegaan.. moesten beide weer vroeg op! Marike was die maandag ook nog jarig en ze is druk bezig met een boks wedstrijd! (die nu morgen 12-09-2015 echt is, duimen dat ze het haalt!)
Hoppaaaa tas weer op me rug, opzoek naar nieuw avontuur Down Under!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Agnes Water (1770)

18 September 2015

Airlie Beach

14 September 2015

Mission beach & Magnetic Island

06 September 2015

Cairns

31 Augustus 2015

sydney
Tanja

Rondreizen door aussieee Down Under en Azie!

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 2198

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: