Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tanja Laan - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tanja Laan - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

06 September 2015 | Australië, Cairns

'Op naar de zon!!!' ..... teminsten dat dachten we :\ Het enige wat we konden zien waren grijzen wolken helaas, fijn aankomen in Cairns. NOT!
We ging naar ons hostel,Njoy, en het plaatje beetje verkennen. Nou niet echt wat we in gedachten hadden.. Het lijkt wel een beetje alsof je in een toeristisch dorpje van Spanje aankwam. Heel veel restaurantjes, bars en paar winkeltjes. Het stelt niet heel erg veel voor. In het hostel hadden ze een bbq voor maar 5 dollar.. dus als gierige backpackers hebben we dat maar weer lekker gedaan!
Volgende dag gingen we varen met de 'ocean freedom' boot (sounds all ready good to me). Hier heb ik voor het eerst kunnen duiken, jawel in het prachtige great barrier reef! Moet zeggen, eerste keer in het water was ik toch een beetje bang.. Maar eenmaal in het water was het zooo relaxed!! Alsof je aan het mediteren bent. Lekker een beetje rond zwemmen tussen alle vissen en het prachtige koraal!! (helaas geen haai gezien ofzo) :P Daarna een heerlijke dag op de boot verder gehad en nog overal kunnen snorkelen!
Dinsdag werden we opgehaald met een bus en gingen we naar mossman, wandel tocht gemaakt door het tropisch regenwoud. Bus weer in en daar kwamen we aan bij Daintree Rainforest.. Jawel het krokodillen gebied! In een boot gestapt en moet zeggen, beetje telleurstellend.. zagen wel paar crocs, maar het was al erg snel voorbij..
Bus weer in en op naar Cape tribulation!! Bus reis was super mooi.. Het regenwoud is echt heel gaaf!! Wij hadden ervoor gekozen om een nacht daar te slapen en gelukkig ook! Super schattige cabins hadden we midden in het regenwoud. Het voelde echt als een vakantie en het strand enzo leek een beetje op wat je ziet bij expeditie robinson haha net zo tropisch!! Ga ook niet zomaar ergens liggen zonder dat je hebt gekeken of er een palmboom boven je hoofd staat.. Kokosnoten vallen zo naar beneden ;)
We hadden leuke mensen ontmoet in de bus en met ze alle gingen we een stuk over het strand lopen. Ergens verderop klommen we de rotsen op, zodat we een prachtig uitzicht hadden op de zee ennnn op de schildpadden! We waren er stil van geworden! S'avonds hadden we een kampvuur op het strand en hebben we heerlijk in ons huisje kunnen slapen.
5:20 uur hadden we onze wekker gezet, zodat we zonsopgang konden kijken. Met ze alle op een rijtje, werden we heel peacefull wakker!! De avond ervoor had ik een paar spaanse mensen ontmoet. Met ze vieren gingen we de Mount sorrow beklimmen, pfffff ik weet wel waar die naam van komt. Wat een zware tocht was dit... we moesten onzelf omhoog hijsen met een touw soms... uhm tja.. Maar jawel heb de top bereikt! Helaas waren de bomen alsnog te hoog, voor echt een heel mooi uitzicht.. maar beetje tussen de bomen door, hadden we prima zicht! Iedereen zei dat je er 5 uur over deed... Wij 3,5 uur Yeaah! Plons in de zee en we werden weer opgehaald met de bus om onze tour af te maken.
S'avond opstap gegaan met de hele lieve spanjaarden :)
Donderdag jawellll ben ik gaan wezen skydiven!!!! Dit was echt super vet om te doen! Helaas is dit wel binnen een seconden voorbij, voor je gevoel haha. maar super mooi dat je de overgang van het tropisch regenwoud en great barrier reef kon zien!!
Dagen daarna hadden we even niks gepland, gelukkig konden we even op adem komen van de hele week! Vrijdag en zaterdag hebben we even het nachtleventje van Cairns kunnen proeven! Zaterdag zijn we gaan wezen zwemmen in het regenwoud bij de watervallen, super mooi!!
Al met al hebben we echt genoten van Cairns en wilden we eigenlijk niet echt zo snel weg... Maarja ik wil toch echt alles zien van Australie, dus de tas kan weer op me rug ( wat nu wel al zwaarder begint te worden whoooopsiee)
Next stop Mission beach....